1e week in Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sharon Gils - WaarBenJij.nu 1e week in Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sharon Gils - WaarBenJij.nu

1e week in Curacao

Blijf op de hoogte en volg Sharon

04 September 2014 | Curaçao, Curaçao

Mijn eerste week in Curacao zit er al weer op. In de hele week al veel dingen meegemaakt. Het afscheid nemen was lastig maar eenmaal aangekomen bij de gate maakte ik me eigen alleen maar druk om het vliegen. Best wel wat turbulentie gehad en heel wat films gekeken. We hadden een tussenlanding op Bonaire dus moesten we een uur wachten. Eenmaal aangekomen op Curacao was het ineens super warm en na zo'n lange vlucht was ik wel super moe. Bij de paspoortcontrole aangegeven dat ik op vakantie kwam maar vond het zo raar om alleen te zijn dat ik bijna niet uit mijn woorden kwam. Even later toch doorgelaten naar de bagage band en daar me eigen weer zorgen maken of mijn koffer wel kwam en gelukkig daar was mijn koffer! Nogmaals een bagage controle en toen op naar buiten. Wereld stage stond iedereen op te wachten en je kreeg gelijk een envelopje met brieven en een simkaartje. Met een taxi naar wereldstage gebracht en daar snel nog wat gedronken. Na kennis gemaakt te hebben met elkaar zijn we naar de huisvesting gegaan. Hier mijn kamer bij doorlopen en getekend dat alles compleet was. In de avond ben ik gelijk mee op sleeptouw genomen naar het wilhelminacafe om wat te eten kreeg alleen geen hap door mijn keel omdat ik te moe was. Op tijd terug naar mijn kamer gegaan nog even een deel van me koffer uitgepakt en gelijk gaan slapen. De dagen erna was het wel vreemd om alleen in Curacao te zijn. Ik voelde me eigen niet echt op mijn plek maar wel met een leuk groepje heel de tijd op stap geweest. We zijn uiteten geweest naar oceanclub Siant tropen geweest en naar het strand bij wet and wild. Vrijdag introductie gehad bij wereldstage en gelijk kennis gemaakt bij tuma mi man. Het zag er zo leuk uit en werd gelijk welkom geheten op het eiland en mijn collega's waren ook al gelijk gastvrij. In de avond had ik nog met me nicht en haar vriend wat gedronken. Ze waren nog 2 dagen in Curacao op vakantie voordat ze naar huis gingen. Maandag was een hele aparte dag. Huisgenoten hadden alleen de houten voordeur dicht gedaan en het hek aan de binnenkant open laten staan. Ik wilde in de ochtend naar de wc en zag allemaal troep op de grond liggen. In de wc aangekomen waren ineens kei veel wc rollen weg en mee ging er een knop om en ging ik boven in de koelkast kijken. Bijna heel de koelkast was leeg. Ik kreeg te horen van huisgenoten dat er een choller (zwerver) binnen was geweest en voelde me gelijk onveilig. Hoop wel dat het voor iedereen een les was om gewoon het hek dicht te doen. Ook was het de eerste dag dat ik naar mijn vrijwilligers werk ging. Alleen omdat op Curacao alle wegen een richting zijn heb ik samen met Caroline 2 uur rond gereden over het eiland voor iets waar ik nu maar 4 minuten over rijd met de auto haha! ik heb nu 3 dagen gewerkt bij tuma mi man en het bevalt super goed. Ik heb een groot deel op de babygroep hier zijn ze allemaal rond de 4-10 maanden super schattig. Ik heb met ze geknuffeld, luiers verschoond, eten gegeven , met ze gespeeld en ze in badje gegaan. In de middag ga ik naar huiswerk klas om een groepje waarvan de meeste minder bedeelde kinderen zijn met ze te lezen en ze te helpen bij hun huiswerk. Omdat de kindjes tot en met 4 jaar vaak al vanaf 7 uur 's ochtends worden gebracht en om half 7 's avonds pas worden opgehaald worden wij beschouwd als opvoeder, schooljuffrouw, moeder en tante. Tante word iedereen genoemd die daar werkt dus ik ook. Tante Sharon. :D. Het is wel heel druk met de kindjes maar je mag eten en drinken wanneer je wilt en omdat ik 7 uur per dag werk krijg ik ook nog is een uur pauze. Wat een goed leven! Het auto rijden is hier ook heel anders. Hier heeft rechtdoor voorrang, oranje is gas geven en soms moet je vol door rood rijden omdat ze anders op je kunnen knallen als je vol op de rem gaat. Rechts inhalen is ook dood normaal. Het enige nadeel aan Curacao zijn de steile hellingen waar je wel is op stil komt te staan. Een voordeel ervan is dat ik helling leer trekken want de hellingen die ik hier al heb gehad is niet zoals je een helling in Nederland kent. Het eiland leer ik steeds beetje bij beetje kennen en de meeste mensen die er zitten ook. Krijg het hier steeds meer naar me zin. Morgen al weer de laatste dag stage van de week en dan weer lekker van het weekend genieten. Kom maar op met week 2

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Ik ben Sharon van Gils. Ik ben 18 jaar en ik woon in Breda. Ik ga voor mijn derde en laatste leerjaar buitenlandse stage lopen voor mijn opleiding medewerker maatschappelijke zorg specifieke doelgroepen niveau 4. Dit ga ik doen in het stukje Nederland in de tropen CURACAO!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 4051

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 28 Oktober 2014

Vrijwilligerswerk in Curacao

Landen bezocht: