Week 6 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sharon Gils - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sharon Gils - WaarBenJij.nu

Week 6

Blijf op de hoogte en volg Sharon

09 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Week 6 is zo goed als al weer afgesloten nog 8 dagen en dan komen mijn ouders al naar het mooie dushi korsou! Iets waar ik zeker wel naar uit kijk. Het alleen zijn en de zelfstandigheid is mij de afgelopen 6 weken super goed af gegaan maar om over een week nog 10 daagjes in een resort te verblijven zeg ik geen nee tegen! Maar goed, vrijdag heb ik weer een lekker dagje stage gelopen bij de lieve baby's en kinderen. Maar was ook wel weer blij dat het weekend was! Zaterdag ben ik even naar Saint Tropez geweest en in de avond zou ik naar latin village gaan. Dat is een feest in brievengat bij landhuis brieven gat. Er waren 3 podia met allemaal verschillende muziek. Ik vond zelf het terrein te groot vergeleken met de hoeveelheid mensen er waren. Op het begin was het letterlijk gewoon kut muziek en de mensen die mij echt kennen weten dat ik alleen maar wat muziek nodig heb om al helemaal uit me dak te gaan. Nou dit maal stond ik letterlijk stil zo saai dat het was. In de loop van de avond werd ik ook nog is ziek door wat ik die avond gegeten had. Het jammere was dat er toen wel wat leukere muziek kwam maar het enige wat ik wilde was naar huis! Ik ben om half 1 dan ook met Lara naar huis gegaan. Zij moest de volgende dag ook weer om 6 uur s morgens uit haar bed. Eenmaal thuis aangekomen gelijk mijn bed in gegaan. Zondag voelde ik mezelf nog beroerder dus het enige wat ik zondag heb gedaan is op bed gelegen. Het was een wat minder weekend dan de rest maar dat verpest de rest natuurlijk niet! Maandag had ik weer een dagje stage van half 9 tot half 4. In de ochtend voelde ik mezelf nog niet helemaal goed maar ben toch naar stage gegaan. In de loop van de middag ging het wel weer redelijk en heb ik weer met plezier een stage dagje gedraaid. Ik heb ook voor het eerst bij de kinderen tussen de 2-3 jaar op de slaapkamer gewaakt. Ik vroeg wat ik daar moest doen waarop ik het antwoord kreeg, zorgen dat ze op de bedjes blijven liggen en verder een beetje whatsappen. Dat vond ik dus helemaal niet zo erg om te doen en zat nog is lekker in de airco ook waar ik het uiteindelijk ook nog is echt koud van kreeg haha. In de avond heb ik nog even rustig aan gedaan en op tijd maar mijn bed gegaan. Dinsdag ook weer een dagje stage gelopen. Het was een rustig dagje omdat er helemaal niet veel baby'tjes waren, maar dat is ook wel is een keer lekker! Toen ik in de middag klaar was op mijn stage en wilde weg lopen bij de oudere kinderen, werd er in het Papiamento door een meisje blijkbaar geroepen dag dikke kont! Ik had het niet eens gehoord maar mijn collega's wel. Ik begon te lachen en beschouwde het maar als een compliment. Dan pas ik toch aardig in het plaatje van de local's hier op Curacao zelf haha! In de avond heb ik met rowanne even op mijn balkon gezeten wat muziek geluisterd en gepraat. Toen het meerendeel weg was om naar Elly te gaan, ben ik met Veerle beneden thee gaan drinken. Komt mijn waterkoker goed van pas :p woensdag had ik weer een dagje stage. Omdat ik weer slaapkamer dienst had van 1 tot 2 wat normaal mijn pauze is en daardoor van 12 -1 nu pauze moest gaan houden had ik eigenlijk een soort van 2 uur pauze. Maarja maandag had ik al gemerkt dat ik het uur van 12-1 echt uit zit te zitten. Toen kwam janice een collega met het geniale idee om mijn pauze over te slaan en een uurtje eerder weg te gaan. Dit werd goedgekeurd en om half 3 ben ik al aan mijn weekend begonnen! Omdat het hier 6 uur vroeger is dan in Nederland was mijn vriend om 12 uur in Nederland jarig de donderdag maar dan is het hier nog pas woensdag 18.00. We zijn rond half 5 gaan FaceTimen. Van te voren was ik nog even punda in geweest en even langs de fruitmarkt gegaan met rowanne. Ik heb leuke souveniertjes gekocht! Thuis gelijk de iPad gepakt en gaan FaceTimen met qrien om te wachten tot het bij hem 12 uur was. Best raar dat je elkaar dan geen kus kan geven en heel droog alleen maar gefeliciteerd kan zeggen. Dat was best een baal moment maar het hoort er allemaal bij.. Nu is het bij mij ook donderdag en is m'n vriendje officieel hier ook jarig. Ik lig dit nu te typen met m'n luie gat op Saint Tropez en dat bevalt me goed haha. Vanavond ga ik nog gezellig een drankje doen met mijn collegaatjes janice, noah en Anne bij Miles. Dat is een gezellig cafeetje hier in de straat waar ik woon dus mijn avondje hier moet helemaal goed komen! Ik zou zeggen op naar de laatste week zelfstandigheid hier want over 8 daagjes heb ik vakantie! Wat ik eigenlijk nu ook al 6 weken heb haha.

Dikke kus uit Curacao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Ik ben Sharon van Gils. Ik ben 18 jaar en ik woon in Breda. Ik ga voor mijn derde en laatste leerjaar buitenlandse stage lopen voor mijn opleiding medewerker maatschappelijke zorg specifieke doelgroepen niveau 4. Dit ga ik doen in het stukje Nederland in de tropen CURACAO!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 4042

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 28 Oktober 2014

Vrijwilligerswerk in Curacao

Landen bezocht: