Week 5 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sharon Gils - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Sharon Gils - WaarBenJij.nu

Week 5

Blijf op de hoogte en volg Sharon

02 Oktober 2014 | Curaçao, Curaçao

Bonochi (goede avond)
Wow de week gaat snel.. We zijn inmiddels week 5 weer voorbij dus we gaan morgen weer met volle moed beginnen aan week 6!
Deze week heb ik lekker rustig aangedaan. Vrijdag had ik weer een stage dagje. Ik heb hier in de middag aan mijn opdracht kunnen werken voor school maar omdat er 2 van de 3 kinderen niet waren heb ik dat ook weer moeten verwerken in mijn opdracht dat hun eindresultaten op de Nederlandse taal later volgden. Ik ga voor mijn opdracht met een groepje van 3 kinderen apart zitten om ze meer bezig te laten zijn met de Nederlandse taal. De kinderen zijn erg leergierig en willen graag een stukje voorlezen. Zodra ik im de middag het lokaal binnen kom, roept iedereen naar de andere tante dat ze met tante mee willen en ze komen allemaal aan me hangen. Dat is altijd wel het leuke. Zelfs de "stoere" jongens komen me een high 5 geven. De rest van mijn vrijdag heb ik lekker rustig aangedaan want het weekend kom beginnen! Zaterdag ben ik mer Joelle naar cabana geweest. Dat is een van de strandjes die naast elkaar liggen. We wilden niet te ver weg omdat Joelle namelijk super ziek was geworden doordat ze door een mug was gestoken. Dat hoorde je de afgelopen week best wel vaak dat mensen ziek waren en pijn hadden door heel hun lichaam. Ik heb het gelukkig nog niet gehad! "Afkloppen". In de avond ben ik met rowanne een huisgenootje meegegaan naar haar baas. Een keer per maand houd haar baas een huisrestaurantje waarbij jij jezelf kan aanmelden via de mail. Dus rowanne vroeg aan mij of ik zin had om wat extra te verdienen en daar ben ik altijd voor in! We gingen alles afwassen van de 31 gasten die kwamen. Dat was veel werk met het handje en dat 5.5 uur lang... Maarja als je geld wilt verdienen moet je er ook wel wat voor doen natuurlijk! Na het afwassen waren we echt gesloopt en zijn we gelijk ons bed in gegaan. Zondag morgen zou ik eigenlijk weer met Joelle op pad gaan, maar omdat Joelle naar het strand wilden en ik heel graag naar Saint Tropez zijn we onze eigen weg gegaan. Het was lekker vroeg 10.15, dus er was nog niemand! Dat was pas genieten van je rust helemaal alleen. Na een half uurtje kwam een meisje Teska die hier ook woont ook daar liggen. Had ik weer wat aanspraak! Rond half 4 zijn we samen terug gelopen en heb ik verder alles op het gemakje gedaan. In de avond zijn we met een groep naar wet and wild geweest. Het was super leuk en werd ook iets later dan verwacht haha. Dat werd de volgende morgen met moeite opstaan. Ik snap niet hoe sommige mensen het hier kunnen opbrengen om elke avond uit te gaan! Maandag dus super moe naar stage gegaan en was blij dat deze dag voorbij was. In de avond heb ik lekker op mijn balkon gezeten samen met rowanne en Rick. Met z'n 3 beetje muziek geluisterd en gepraat. Ik heb het die avond wat later gemaakt dan de andere avonden omdat ik dinsdag vrij was. Ik heb in de ochtend niet veel gedaan beetje op de iPad gezeten en muziek geluisterd. In de middag ging ik samen met rowanne naar la Curacao om kleren te kopen. Hier zijn we allebei geslaagd. We zouden ook nog punda en otrobanda in gaan maar ik was zo moe en voelde mezelf niet echt lekker dus ben ik thuis even op bed gaan liggen. Woensdag had ik weer een dagje stage. In de ochtend weer lekker op de baby groep gestaan en afscheid genomen van het enige meisje lieve baby alyssa. Ze gaat op vakantie en met geluk zie ik haar 16 oktober op mijn laatste dag nog. In mijn pauze heb ik lekker weer bij kunnen praten met Maxime en Mirjam via Skype! Dat is altijd super leuk als jij niet alleen aan mensen thuis denkt maar hun ook aan jou! Ik denk als ik op het punt sta dat ik weer naar huis moet dat ik het jammer vind maar wel oké. Alleen als ik weer in het koude Nederland kom zonder palmbomen, witte stranden en het water zo blauw dat je de vissen ziet zwemmen dat ik dan juist weer terug wil haha het is ook nooit goed. Die avond ben ik om half 8 al naar mijn bed gegaan en heb bijna het klokje rond geslapen dat was hard nodig! Vandaag donderdag ben ik hier al weer 5 weken en tel ik al stiekem af naar het moment dat mijn ouders komen de 17e oktober. Nog 15 dagen en dan kan ik lekker naar een resort!! Can't wait! Haha. Ondertussen dat ik dit zit te typen is het inmiddels al weer donker geworden. Hier word het al rond een uur of 6 donker maar dan kan ik weer van mijn mooie uitzicht genieten vanaf mijn balkon naar de Juliana brug en al de lichtjes die overal aan staan. De tijd gaat hier super snel maar in Nederland te langzaam voor de mensen die daar zitten. Maar we zijn al ver op de helft! Morgen nog een dagje werken en dan zeg ik lekker weekend! Leuke dingen staan gepland! Kom maar op :D

Ayooooo en Groetjes vanuit het mooie dushi korsou XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Ik ben Sharon van Gils. Ik ben 18 jaar en ik woon in Breda. Ik ga voor mijn derde en laatste leerjaar buitenlandse stage lopen voor mijn opleiding medewerker maatschappelijke zorg specifieke doelgroepen niveau 4. Dit ga ik doen in het stukje Nederland in de tropen CURACAO!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 4046

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 28 Oktober 2014

Vrijwilligerswerk in Curacao

Landen bezocht: