nog 2 dagen - Reisverslag uit Breda, Nederland van Sharon Gils - WaarBenJij.nu nog 2 dagen - Reisverslag uit Breda, Nederland van Sharon Gils - WaarBenJij.nu

nog 2 dagen

Blijf op de hoogte en volg Sharon

26 Augustus 2014 | Nederland, Breda

Nog 2 dagen en dan is het zo ver! Ik ga aan mijn avontuur beginnen in het stukje Nederland in de tropen… CURACAO. Het was best wel een geregel om alles op touw te zetten omdat ik in eerste instantie naar Ghana zou gaan, maar dit werd te gevaarlijk omdat het ebola virus in de nabij gelegen landen was uitgebroken. Maar omdat ik zo graag naar het buitenland wilden ben ik voor Curaçao gaan kijken wat stiekem toch al een droom van mij was om naar toe te gaan. Vanaf eind maart begin april heb ik contact opgenomen met wereldstage. Deze organisatie bemiddelt in stage en vrijwilligers werk. Voor dat laatste heb ik gekozen omdat het goedkoper was, omdat ik voor een kortere tijd naar Curaçao zou gaan. Ik heb de dagen af zitten tellen. En bij de laatste 10 dagen kwam het steeds dichter bij. Elke dag ging ik steeds meer beseffen dat ik straks in Curaçao ben en komt mijn droom uit maar dat ik er straks ook 7 weken alleen voor sta. Want na 7 weken komen mijn ouders over om vakantie te houden. Het is nu nog 2 dagen voordat ik vertrek en het werd voor mij wel is tijd om mijn koffer in te pakken. Maarja , wat neem je mee voor 9 weken. Het word daar vaak niet kouder dan rond de 30 graden maar ik moet ook weer lange broeken meenemen voor mijn vrijwilligers werk. Dat word dus afwegen van wat wel mee kan en wat ik dan toch thuis moet laten. Langzaam aan neem ik ook al afscheid van vrienden en familie want het is zo donderdag. Ik heb langzaam aan ook al wat mensen leren kennen die ook naar curacao gaan om daar te werken. Ook weet ik al een paar andere mensen waarmee ik mijn huisje ga delen. Waar ik wel tegen op zie is de vliegreis van 12 uur maar gelukkig heb ik een stoel gereserveerd met een meisje die ook van de zelfde school af komt maar ik ken haar niet persoonlijk. Tijd zat dus om iedereen in het vliegtuig te leren kennen want ja.. wat doe je anders in 12 uur. Het nadert snel en het is super spannend maar ik hoop dat ik daar de tijd van mijn leven ga krijgen!

  • 26 Augustus 2014 - 19:30

    Esther:

    Heeey meid,

    Echt een gave uitdaging die je tegemoet gaat. Ik wens je heel veel plezier en succes daar.
    Geniet ervan rn help de medemens!

    Ik zal je proberen te volgen.

    Gr. Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharon

Ik ben Sharon van Gils. Ik ben 18 jaar en ik woon in Breda. Ik ga voor mijn derde en laatste leerjaar buitenlandse stage lopen voor mijn opleiding medewerker maatschappelijke zorg specifieke doelgroepen niveau 4. Dit ga ik doen in het stukje Nederland in de tropen CURACAO!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 4051

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 28 Oktober 2014

Vrijwilligerswerk in Curacao

Landen bezocht: